Göteborgs stad socialsekreterare utreder tillsammans med dig vad du behöver hjälp med, därefter har du som bor i Göteborg stad möjlighet att välja AGERA omsorg.
Socialsekreteraren meddelar oss ditt val och därefter kontaktar vi dig. Du får en personlig omsorgskontakt hos oss och tillsammans planerar ni när och hur du ska få hjälp.
Din avgift bestäms och betalas till Göteborg stad, baserad på din ekonomiska situation och oberoende av vilken hemtjänst du har. Din socialsekreterare kan ge dig mer information kring avgifter.
För att ansöka om hemtjänst behöver du kontakta en socialsekreterare på din stadsdel.
De kan ge dig råd och hjälpa till att göra en ansökan om hemtjänst eller annan service inom äldreomsorgen.
Ansökningsprocessen brukar följa nedanstående punkter.
Ring din stadsdel eller ansök bistånd via
En socialsekreterare går igenom ansökan du lämnat in
Ett möte med socialsekreteraren utförs
En grundlig utredning av dina behov
En skriftlig beslutfattning av socialsekreteraren
Överklagan om beslutet eller val av hemtjänst utförare